Click Me click me Click Me Click Me

1/23/2014

Czas na ciasto! | Pyszna sypana szarlotka




Odkąd staram się zdrowo odżywiać, unikam słodyczy, wszelkich fast foodów i innych wynalazków. Ale czasami każdy z nas tak ma, że nachodzi ochota na coś słodkiego. Moim rozwiązaniem na to są owoce, ciasteczko owsiane (oczywiście własnej roboty) bądź właśnie to ciasto. Przepis dostałam kiedyś, kiedyś od babci mojego chłopaka a przypomniałam sobie o nim ostatnio kiedy to rano w Dzień Dobry TVN (mój ulubiony poranny program) robili właśnie taką sypaną szarlotkę :) Przepis jest banalnie prosty i wydaje mi się że także niskokaloryczny (jedna porcja) :) 

Sypana szarlotka :

-1 szklanka cukru (może być brązowy)
-1 szklanka kaszy manny
-pół szklanki mąki pszennej
-pół szklanki mąki kukurydzianej (można dać tylko szklankę pszennej ale ja robię wersję bardziej "dietetyczną"
-cukier waniliowy
-trochę cynamonu
-100 g zimnego masła bądź innego tłuszczu
-6 jabłek albo więcej :)

Jabłka obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Wszystkie suche składniki mieszamy ze sobą. Na małą blaszkę bądź małą tortownicę (u mnie chyba 24 cm?) wysypujemy 1/3 suchych składników. Na drugą warstwę kładziemy połowę startych jabłek i posypujemy cynamonem, następnie połowa suchych składników co nam pozostały , na to jabłka, cynamon i znowu suche składniki w sumie 5 warstw. Na samą górę dodajemy masło. Ja starłam pół kostki na tarce i posypałam na górę. Tak przygotowane ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni i pieczemy około godzinę lub nawet godzinę zależy od piekarnika :) Wuuuuuaaala! :D 

Ciasto gotowe, samo przygotowanie trwa może z 20 min + pieczenie. Jest naprawdę pyszne. Zrobiłam wczoraj i straczyło może na 3 godziny. Zjadłam kawałek do kawy a jak przyszła reszta domowników plus sąsiadka to mogłam potem tylko myć swoją tortownicę  :)
Wypróbujcie, naprawdę warto ! :)








Miłego dnia ♥

4 komentarze:

  1. Ale smaku mi narobiłaś! Mniam <3

    amcia-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm.. uwielbiam takie ciasta! ♥
    często robimy szarlotkę u mnie w domu.
    pysznie wygląda zachciało mi się zjeść kawałek :)).

    linijkala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń